Wednesday 24 August 2011

nikmat dunia

Menjadi seorang manusia yang dkurniakan dengan agama,kesihatan tubuh badan, keturunan yang baik merupakan satu nikmat yang tak ternilai daripada-Nya.
namun,ada juga yang tidak bersyukur diatas apa yang telah diberikan..
 aku juga manusia,fitrah tersebut memang tipu kalau aku cakap aku tak rasa..
ya! memang sekali sekala aku alpa,aku lupa padaNya,aku tidak bersyukur..
bodohnye aku seorang manusia jahil!
tapi aku cepat tersedar walau banyak kali juga aku mengulangi kesalahan yang sama..

tersedar,namun mengulangi kembali..
seperti roda yang hanya tahu berputar dan tiada titik berhenti..

perasaan sayang kepada seseorang juga merupakan anugerah yang diberikan olehNya..
kalau tiada perasan itu,maka matilah hati dan paling menyedihkan mereka telah hilang satu nikmat..

kini,aku hanya mampu berdoa sahaja..
kalau betul aku diciptakan untuk dia,
maka jangan lah buat aku lupa akan dia dan juga Dia..
namun,jika sudah tertulis dia bukanlah untuk aku
aku mohon supaya tenangkan hati aku setenang- tenang yang aku mampu..
amin..

No comments:

Post a Comment

frontpage hit counter